.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مجازات دکتر و مهندس های تقلبی

عضو کمیسیون آموزش مجلس از تصویب مجازاتهای نقدی و اجتماعی برای استفاده کنندگان غیرمجاز از القاب علمی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد و گفت: برای این افراد مجازاتهایی نظیر جرایم نقدی و حبس در نظر گرفته خواهد شد.

فاطمه آجرلو در گفتگو با مهر افزود: برای افرادی که به خود اجازه داده بودند از القاب علمی استفاده کرده و بدین وسیله چالشهای مهمی در جامعه ایجاد کنند با هدف بالا بردن ضمانت علمی در کشور طرحی برنامه ریزی شد و در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن با چنین جرائمی برخورد شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در هفته جاری مقرر شد افرادی که عالمانه از القاب علمی مانند مهندس، دکتری، کارشناس ارشد بدون اینکه مدارج علمی مربوط به آنها را طی کرده باشند استفاده می کنند، مجازاتهایی توسط دستگاه قضایی برای آنها در نظر گرفته شود.

وی افزود: اعضای کمیسیون به این نتیجه رسیدند که برای این افراد مجازاتهایی نظیر جرایم نقدی و حبس، مجازاتهای اجتماعی مانند درج در روزنامه ها و اطلاع رسانی برای عموم در نظر گرفته شود.

آجرلو گفت: از قبل نیز قوانینی برای برخورد با این افراد وجود داشت اما این قوانین بازدارندگی خود را از دست داده بودند از این رو جرایم سنگین تر و بازدارنده تری در کمیسیون به تصویب رسید که به زودی تقدیم هیئت رئیسه مجلس می شود.

کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در هفته جاری به بررسی طرح یک فوریتی قانونمند کردن به کارگیری عناوین علمی (الحاق یک ماده به فصل هشتم قانون مجازات اسلامی) پرداخت.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

محمدیزدی 24 مرداد 1388
دکتر خوانده شوند‎!!‎
جعل القاب علمی توسط حوزویان
‎ ‎همانگونه که می دانید مدارک دانشگاهی دارای سه اعتباربوده که عبارتنداز:اعتباراستخدامی ، اعتبارارتقائ ‏آموزشی وامکان تحصیل دردوره بالاتر و اعتبارعنوان دانشگاهی . که دواعتباراول به مدارک حوزه دردونوبت ‏داده شد اماعنوان مثلا دکتری مخصوص دانشگاه است ودرحوزه معادل آن سطح چهاراست ولی متاسفانه اخیراعده ‏ای ازحوزویان باگرفتن سطح چهارازحوزه درمجامع ومقالات وکتابها خودرا دکترمی خوانند وکسی نیست به آنان ‏بگویداین جرم است . جدا بیمقدارشدن دکتری امروزه طوری است که دکترهای دانشگاهی اصیل چندش دارند که ‏دکترخوانده شوند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.169 seconds.